18.7.10

Καθηλωμένα τα ελικόπτερα λόγω service

Ένα διπλό σκάνδαλο αποκαλύπτεται μόλις λίγες ώρες μετά το πρώτο μεγάλο crash test της πυροσβεστικής και της πολιτικής προστασίας με τα μέτωπα της φωτιάς στην Αττική. Το πρώτο αφορά στην υπογραφή της σύμβασης συντήρησης των εναέριων μέσων της πυροσβεστικής και το δεύτερο στα αεροσκάφη που διατέθηκαν στη κατάσβεση της πυρκαγιάς του Σαββάτου.

Ελικόπτερα στα αζήτητα

Εδώ και 8 μήνες τα ελικόπτερα συντονισμού του Πυροσβεστικού Σώματος είναι καθηλωμένα στο αεροδρόμιο του Ελληνικού. Οι μήνες περνούν και τα 4 ελικόπτερα που απογειώνονται στις περιπτώσεις διαχείρισης και συντονισμού μεγάλων πυρκαγιών δεν έχουν συντηρηθεί λόγω έλλειψης προσωπικού. Θα μπορούσε κανείς να δικαιολογήσει το γεγονός της καθήλωσης ως κλασικό φαινόμενο ελληνικής γραφειοκρατίας, όμως τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι αξιωματικοί αλλά και ο αρχηγός της πυροσβεστικής, που συντόνιζε την επιχείρηση ελέγχου των μετώπων σε Λαύριο, Κάλαμο και Βαρνάβα, πετούσαν με «δανεικά» ελικόπτερα του στρατού και της αστυνομίας.

Το σκάνδαλο της σύμβασης

Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, αποδεικνύεται ότι οι υπεύθυνοι για τα ελικόπτερα που βρίσκονται στο αεροδρόμιο του Ελληνικού θυμήθηκαν να υπογράψουν τη σύμβαση της συντήρησής τους κατόπιν… εορτής. Χρειάστηκε να φτάσουμε στα τέλη Ιουνίου, δηλαδή στα μέσα της αντιπυρικής περιόδου, για να επιτευχθεί η συμφωνία με την εταιρεία. Άγνωστο το πότε θα παραδοθούν τα ελικόπτερα, αλλά γνωστό το ότι από χθες έως σήμερα έχουν καεί τουλάχιστον 8.000 στρέμματα και ότι η ένταση των ανέμων τις τελευταίες ημέρες ανησυχεί ιδιαιτέρως τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Άλλο ένα βασικό ερώτημα που μένει αναπάντητο σε σχέση με τη διαθεσιμότητα των συγκεκριμένων ελικοπτέρων αφορά στους λόγους που οδήγησαν στην υπογραφή μιας τέτοιας σύμβασης με ιδιωτική εταιρεία, την ώρα που η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία θα μπορούσε να αναλάβει τη συντήρηση.

Επικοινωνήσαμε με έναν από τους έμπειρους μηχανικούς της ΕΑΒ, ο οποίος μετά από 37 χρόνια προϋπηρεσίας συνταξιοδοτήθηκε πρόσφατα, και διατυπώνει τα ίδια ερωτήματα τόσο για την καθήλωση των ελικοπτέρων όσο και για τη σύμβαση συντήρησης.

ΠΗΓΗ www.zougla.gr