This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.

21.7.10

Η ντροπή της Λευκάδας για την κα Διαμαντοπούλου

Εδώ και 7 χρόνια, οι μαθητές με αναπηρία του ειδικού σχολείου της Λευκάδος. φιλοξενούνται όπως-όπως σε ένα κοντέινερ 37 τ.μ.! Το πρόβλημα γνωστό. Στο νησί το λένε «Η ντροπή της Λευκάδας». Η οργή των γονέων τους και της Συνομοσπονδίας Ατόμων με ....
Αναπηρία, έφθασε με επιστολή προς την υπουργό Παιδείας, κ. Άννα Διαμαντοπούλου. Αναμένουμε να ιδούμε πώς θα αντιδράσει η «νέα» υπουργός (Εθνικής) Παιδείας.

ΠΗΓΗ: www.ksipnistere.blogspot.com

Περί ανωνυμίας των blogs

Η επωνυμία δεν επιβάλλεται δια νόμου. Σε αντίθεση βέβαια με
την επώνυμη βουλευτική ασυλία...Κάθε τι το επώνυμο είναι λοιπόν
και ηθικό; Τι γίνεται στην περίπτωση που ο επώνυμος είναι ανήθικος;
Στις επώνυμες φυλλάδες της πόλης και της χώρας δε γίνεται λογοκρισία;
Οι πολιτικοποιημένοι εκδότες δεν χειραγωγούν συνειδήσεις;
Οι αναγνώστες άραγε δεν έχουν την κρίση τους για να επιλέξουν τι
διαβάζουν και τι όχι;
Οι ίδιοι αυτό ανώνυμοι αναγνώστες δεν γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια και
ανώνυμοι ψηφοφόροι;

ΠΗΓΗ: www.ksipnistere.blogspot.com

Μπαράζ ανέργων το επόμενο 6μηνο

Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, όχι μόνο δεν τελειώνουν αλλά υπάρχει και ο σοβαρός κίνδυνος να κορυφωθούν το επόμενο εξάμηνο στην ελληνική οικονομία. Η αγορά εξαντλείται και στερεύει καθημερινώς, η ανάπτυξη βρίσκεται στα σπάργανα και ....

το μειωμένο πορτοφόλι του Έλληνα σε συνδυασμό με την υψηλή φορολογία οδηγεί ακόμα και πολυεθνικές να φύγουν από τη χώρα.
Τα τελευταία 3 χρόνια, τα μικρά μαγαζιά της τοπικής, όπως λέμε, αγοράς κυριολεκτικά «αναστενάζουν». Χιλιάδες έμποροι, φωνάζουν αγανακτισμένοι ότι η πελατεία τους έχει μειωθεί κατακόρυφα ακόμα και τις περιόδους των εκπτώσεων. Και αν το κράτος είχε επικεντρωθεί στο να βοηθήσει τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, τώρα οι αλυσιδωτές εκρήξεις ακόμα και στους εμπορικούς κολοσσούς βρίσκει με δεμένα τα χέρια την κυβέρνηση.

Κορυφαίοι εμπορικοί κολοσσοί εγκαταλείπουν τη χώρα
Την προηγούμενη εβδομάδα η είδηση ότι η αλυσίδα σούπερ - μάρκετ ALDI εγκαταλείπει την χώρα μας, άφησε άφωνους αρκετούς Έλληνες. Με το δεδομένο ότι η συγκεκριμένη αλυσίδα συγκαταλέγεται σε αυτές που διαθέτουν αρκετά προσιτές τιμές για αυτή την περίοδο κρίσης, η ανησυχία για το που πάει η αγορά αυξήθηκε.
Οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι και η ελληνική γραφειοκρατία αλλά και η μηδενική ανάπτυξη διώχνουν τον γερμανικό κολοσσό από τη χώρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι άνθρωποι της εταιρίας, κατά καιρούς εξέφραζαν τα παράπονά τους καθώς τα ενοίκια ήταν υπερβολικά υψηλά ενώ και η πρόσβαση προς τους αρμόδιους υπουργούς δεν ήταν εφικτή. «Αν είσαι μεγάλος οικονομικός παράγοντας της αγοράς, δεν θέλεις να ενημερώνεσαι μόνο από τα κάθε είδους δημοσιεύματα» μας τόνισε κορυφαίο στέλεχος επιμελητηρίου της πόλης μας.
Το φαινόμενο όμως της ALDI προφανώς και δεν ήταν το μοναδικό. Είχε προηγηθεί η απόσυρση από την αγορά της αλυσίδας Fnac που ξεκίνησε με όνειρα την διείσδυσή της στον ελληνικό επιχειρηματικό στίβο αλλά τα γεγονότα την διέψευσαν. Εκτός από την Fnac, θυμόμαστε όλοι και τις αποχωρήσεις της Plus, της Shell, της BP και της Ιnterattica

Οι ελληνικές επιχειρήσεις στον ίδιο δρόμο
Βλέποντας τις πολυεθνικές να διαλέγουν την τακτική της πλήρους εγκατάλειψης των επενδύσεών τους, παράγεται άμεσα προβληματισμός και για τις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις. Στον ίδιο τομέα με την ALDI, στα σούπερ μάρκετ, η ελληνική επιχείρηση ΑΤΛΑΝΤΙΚ ανακοίνωσε ότι ξεκινάει τις διαδικασίες για να υπαχθεί στο άρθρο 99, όπερ σημαίνει ότι βρίσκεται πολύ κοντά στην πτώχευση. Οι εταιρίες καταφεύγουν σε αυτή τη λύση για να επαναδιαπραγματευθούν και να ξαναρυθμίσουν τα χρέη τους.
Τον ίδιο δρόμο είχαν στο παρελθόν επιλέξει και οι εταιρείες Elite και Έδραση, ενώ παράλληλα είχαν κλήσει οριστικά οι επιχειρήσεις Planet Home και Απέργης.

Δυσοίωνο το μέλλον
Κανένας άνθρωπος της αγοράς δεν μπορεί να κάνει ευχάριστες προβλέψεις για το μέλλον. Το αντίθετο μάλιστα. Αρκετοί ισχυρίζονται ότι πολύ σύντομα θα έχουμε και άλλα «λουκέτα» ελληνικών επιχειρήσεων αλλά και σημαντικές αποχωρήσεις πολυεθνικών.
Σε μια χώρα που μαστίζεται από την οικονομική κρίση και η ανεργία αυξάνεται ραγδαία, οι επιπτώσεις από τα συνεχή λουκέτα στην αγορά θα είναι τραγικές. Οι εκτιμήσεις για 10.000 νέους ανέργους από τις αποχωρήσεις των πολυεθνικών είναι το κερασάκι στην τούρτα, για να αισθανθούμε τις πολύ δύσκολες καταστάσεις που θα ζήσει η χώρα τα επόμενα χρόνια.

ΠΗΓΗ: www.ksipnistere.blogspot.com

Ιδού η σημαία των Σκοπίων δίπλα από τον Λευκό Πύργο

Ιδού η σημαία των Σκοπίων δίπλα από τον Λευκό Πύργο δια χειρός Google Earth..και για να μην νομίζετε οτι είναι photoshop μπορείτε να το τσεκάρετε και μόνοι σας.
Τι θα απαντήσει η κυβέρνησή του κ.Παπανδρέου σε αυτό? Μάλλον τίποτα για άλλη μια φορά.
Αίσχος!!!

ΠΗΓΗ: www.ksipnistere.blogspot.com

Οι στρατηγοί κάψανε τα κανόνια των Leopards!

Παρότι αποδείχτηκαν ελαττωματικά (;) η Ελλάδα αγόρασε άλλα 200 μεταχειρισμένα άρματα ίδιου τύπου! Η συμφωνία έγινε επι Τσοχατζόπουλου και η παραλαβή επι Σπηλιωτόπουλου.
Αναφέρεται στόν τύπο, ότι οι Ελληνες στρατηγοί είχαν ζητήσει ενίσχυση της θωράκισης του άρματος. Αυτό το δέχτηκε η ΚΜW αλλά ....

αποδείχτηκε ότι η αλλαγή του σχεδίου του άρματος ήταν αρκετή για να δημιουργηθούν ρωγμές στην θυρίδα γύρω απο τον πυργίσκο λόγω αλλαγής του βάρους του!
Τό άλλο πρόβλημα τών αρμάτων είναι ότι τα πυροβόλα τους διαβρώθηκαν κατά τις δοκιμές, αφού λόγω αλλαγής της μάζας τού πυργίσκου τα πυροβόλa θερμαινόντουσαν περισσότερο από ότι έπρεπε, με αποτέλεσμα να καταστραφεί η επίστρωση στο εσωτερικό των πυροβόλων! Γιά το λόγο αυτό μάλλον, αγόρασαν άλλα 200 μεταχειρισμένα άρματα για να τα χρησιμοποιήσουν σαν ανταλλακτικά και να διορθώσουν την εξυπνάδα τους, που στοίχισε δις ευρώ στον ελληνικό λαό.
Απο τα συμφραζόμενα λοιπόν καταλήγω στο συμπέρασμα, ότι δεν θα υπήρχε πρόβλημα στα άρματα αν δεν είχε ζητηθεί από το ΓΕΕΘΑ να αυξηθεί η ενίσχυση της θωράκισής τους!
β) F16: Προβλήματα υπάρχουν μέχρι σήμερα και σε παραλαβές αεροπλάνων F-16 επί ΠΑΣΟΚ (πρίν το 2004) και αργότερα επί ΝΔ!
Συγκεκριμένα, το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II τών αεροπλάνων παρουσίασε προβλήματα ενώ δεν λειτούργησε ποτέ με τις ακριβείς προδιαγραφές, που η Ελλάδα είχε θέσει! Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να διαβάσω αυτές τις προδιαγραφές. Αλήθεια, υπήρχαν; Χοχοχο.
Σημειώνω, ότι το σύστημα ASPIS II αποτελείται από τρία υποσυστήματα, το σύστημα προειδοποίησης RWR ALR-93(V) (RWR = Radar Warning Receiver), το jammer ALQ-87, και τoν κατανεμητή τών chaffs (σωματίδια κλπ που πετάνε τα αεροσκάφη για να μπερδεύουν τα ραντάρ του εχθρού). Εταιρείες, που αναφέρεται ότι συνεισέφεραν στην ανάπτυξη του ήταν η Intracom, η ΕΑΒ, η SONAK, η Miltech και η Interoperability Systems International (ISI). Ο γενικός σχεδιασμός του ASPIS II έγινε από τη Raythεon, USA αλλά δεν αποτελεί ένα εξαιρετικό σύστημα αυτοπροστασίας και αυτό άσχετα με τα προβλήματα, που λένε ότι παρουσίασε.
Το κόστος των 242 εκ. δολλαρίων, που στοίχισε το πρόγραμμα, μου φαίνεται αστρονομικά υψηλό ενώ η συνεισφορά της Intracom, της ΕΑΒ, της SONAK, της Miltech και της ISI στο συγκεκριμένο πρόγραμμα δέν μου φαίνεται αναγκαία…
Ολα αυτά με βάζουν σε πολύ πονηρές σκέψεις, δεδομένου ότι η Ελλάδα θεωρείται ο Παράδεισος της Διαπλοκής!
Η ΝΔ αφού ως αντιπολίτευση κατηγόρησε για το συγκεκριμένο πρόβλημα το ΠΑΣΟΚ (πριν από το 2004), όταν έγινε κυβέρνηση αγόρασε άλλα 30 αεροσκάφη αξίας 67 εκ. δολλαρίων το καθένα, με το ίδιο ακριβώς σύστημα αυτοπροστασίας!
Δυστυχώς, με το που άρχισαν οι νέες παραλαβές πολεμικών αεροπλάνων παρατηρήθηκαν και άλλα προβλήματα, που μέχρι και σήμερα δέν έχουν επιλυθεί, όπως:
- Κακοτεχνίες στην στεγανοποίηση διαφόρων δομικών τμημάτων των αεροσκαφών, που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην λειτουργία των ραντάρ.
- Εισροή νερού σε κρίσιμα συστήματα των αεροσκαφών, δηλαδή έμπαζαν νερά. Ετσι έμειναν 114 μέρες καθηλωμένα για επιδιορθώσεις!
Οπως ελπίζω να αντιλαμβάνεστε, η παρουσία του Ε. Βενιζέλου στο Yπουργείο Aμυνας είναι και προκλητική αλλά και προβληματική. Ο άνθρωπος, δεν ξέρει, δεν μπορεί και δεν θέλει. Επι υπουργείας του, οι τουρκικές φρεγάτες κατουράνε στο Σούνιο, τα Ναυτικά Μουσεία έγιναν μπάρ και οι ελληνικές φρεγάτες κυνήγαγαν “φάλαινες” στη Μύκονο! Τι άλλο πρέπει να γίνει, για να γίνει αντιληπτό ότι είναι τουλάχιστον ανεπαρκής;
Από τα τρία σώματα τών ενόπλων δυνάμεων, τα ναυτικό είναι στη χειρότερη κατάσταση από ίδρυσης ελληνικού κράτους. Τυχαίο; Δεν νομίζω.
ΥΓ/ Οποιος έχει άλλη άποψη ας την καταθέσει...

ΠΗΓΗ: www.ksipnistere.blogspot.com

Πρόβλεψη - σοκ για 1 εκατ. ανέργους

Εκτίμηση- σοκ για ανεργία στο 20% με 1 εκατομμύριο ανέργους το 2011 διατυπώνει το ΙΝΕ/ΓΣΕΕ με δεδομένη την εφαρμογή του νέου νόμου για τα εργασιακά που περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις, οι οποίες καθιστούν ευκολότερες τις απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα και μάλιστα με μικρότερες αποζημιώσεις, εφόσον ο εργοδότης προειδοποιήσει εγγράφως τον εργαζόμενο.
Ο επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ καθηγητής κ. Σάββας Ρομπόλης εκτιμά ότι το 2011 η ανεργία στη χώρα μας θα αγγίξει το 20%, ποσοστό που θα αποτελέσει το ρεκόρ τις τελευταίας 50ετίας. Σημειώνεται ότι ο ΟΟΣΑ εκτιμά πως η ανεργία στην Ελλάδα θα σκαρφαλώσει στο 14,3% και η Ευρωπαϊκή Ενωση στο 13,2%. Οπως σημειώνει ο κ. Ρομπόλης στα εκτιμώμενα ποσοστά της ανεργίας θα πρέπει να προστεθεί και ένα 6%, το οποίο αποτελεί την εποχική και προσωρινή απασχόληση (καταμετρώνται ως μη άνεργοι) καθώς και τη λανθάνουσα ανεργία (μακροχρόνια άνεργοι που δεν ενδιαφέρονται για εργασία).

Εδώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι ήδη η ανεργία στη χώρα μας καταγράφει αυξητικές τάσεις με μεγάλα θύματα τους νέους και τις γυναίκες. Τον περασμένο Απρίλιο το ποσοστό ανεργίας σκαρφάλωσε στο.......
11,9% έναντι 9,4% τον ίδιο μήνα του 2009 και 11,6% τον Μάρτιο 2010, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή. Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 130.101 σε σχέση με τον Απρίλιο του 2009 (αύξηση 27,9%) και κατά 18.256 σε σχέση με τον Μάρτιο του 2010 (αύξηση 3,2%). Από την κατά ομάδες ηλικιών διάρθρωση της ανεργίας προκύπτει ότι το υψηλότερο ποσοστό παρατηρείται στους νέους ηλικίας 15- 29 ετών (22,3%). Για νέες γυναίκες το αντίστοιχο ποσοστό φθάνει στο 27,4%.

Στο μεταξύ σε ισχύ τέθηκαν οι δύο μεγάλες ανατροπές στα εργασιακά με τη μείωση της αποζημίωσης λόγω απόλυσης καθώς και για την αύξηση του ορίου των ομαδικών απολύσεων. Στον νέο νόμο που δημοσιεύθηκε ήδη σε ΦΕΚ περιλαμβάνονται και οι παρακάτω δύο διατάξεις:

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ: Τα όρια πέρα από τα οποία οι απολύσεις θεωρούνται ομαδικές, καθορίζονται ως εξής:

α) Μέχρι 6 εργαζόμενους για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που απασχολούν 20 έως 150 εργαζομένους.

β) Ποσοστό 5% του προσωπικού και μέχρι 30 εργαζομένους για επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις, που απασχολούν πάνω από 150 εργαζομένους.

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΛΟΓΩ ΑΠΟΛΥΣΗΣ: Σύμβαση μισθωτού με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, διάρκειας πέραν των δύο μηνών, δύναται να καταγγελθεί κατόπιν προηγούμενης έγγραφης προειδοποίησης του εργοδότη, ως εξής:

α) Για υπαλλήλους που έχουν υπηρετήσει από 2 μήνες έως 2 χρόνια, απαιτείται προειδοποίηση ενός μηνός πριν από την απόλυση.

β) Για υπαλλήλους που έχουν υπηρετήσει από δύο χρόνια συμπληρωμένα έως πέντε χρόνια, απαιτείται προειδοποίηση δύο μηνών.

γ) Για υπαλλήλους που έχουν υπηρετήσει από 5 χρόνια συμπληρωμένα έως 10 χρόνια, απαιτείται προειδοποίηση 3 μηνών.

δ) Για υπαλλήλους που έχουν υπηρετήσει από 10 χρόνια συμπληρωμένα έως 15 χρόνια, απαιτείται προειδοποίηση 4 μηνών.

ε) Για υπαλλήλους που έχουν υπηρετήσει από 15 χρόνια συμπληρωμένα έως 20, απαιτείται προειδοποίηση 5 μηνών.

στ) Για υπαλλήλους που έχουν υπηρετήσει από 20 χρόνια συμπληρωμένα και άνω, απαιτείται προειδοποίηση 6 μηνών.

Εργοδότης ο οποίος δεν κάνει χρήση της δυνατότητας έγγραφης προειδοποίησης καταβάλλει στον απολυόμενο πλήρη την αποζημίωση.

ΠΗΓΗ: www.citypress-gr.blogspot.com

Έμειναν αναξιοποίητοι 40 τόνοι πλάσμα αίματος

Αλαλούμ στη διαδικασία ελέγχου των μονάδων αίματος και του πλάσματος που παράγεται από αυτές, το οποίο αποστέλλεται για κλασματοποίηση στην Ολλανδία, προκειμένου να παραχθεί η πολύτιμη λευκωματίνη, διαπιστώνει....

το πόρισμα της τριμελούς επιτροπής για την κλασματοποίηση πλάσματος, που συστάθηκε με πρωτοβουλία της νυν ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, και το οποίο παραδόθηκε στις 13 Μαΐου 2010.
Σύμφωνα με πληροφορίες της “Μ”, το πόρισμα αποκαλύπτει αδιαφορία και αδράνεια της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, το οποίο σφύριζε... αδιάφορα μπροστά σε όσα συνέβαιναν, ενώ οι επικεφαλής τόσο του Εθνικού Κέντρου Παρασκευής και Παραγώγων Αίματος (ΕΚΠΠΑ) όσο και του Εθνικού Κέντρου Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ) φαίνεται ότι ελάμβαναν αυτοβούλως αποφάσεις, χωρίς να ζητήσουν ούτε μία φορά την άποψη της αρμόδιας επιστημονικής επιτροπής αιμοδοσίας σχετικά με την αναγκαιότητα ελέγχου του πλάσματος αίματος για συγκεκριμένους ιούς και παρουσιάζοντας κάθε φορά αντιφατικά στοιχεία.
Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι να παραμένουν αναξιοποίητοι 40 τόνοι πλάσματος (15 τόνοι στην Ελλάδα και 25 τόνοι σε αποθήκη της Ολλανδίας), οι οποίοι είχαν αποσταλεί σταδιακά μεταξύ 2004-2008. Μάλιστα, για το πλάσμα αυτό, το οποίο δεν έχει ελεγχθεί για τους ιούς που απαιτούνται από τους κανόνες της ευρωπαϊκής φαρμακοποιίας (πέντε έναντι τριών που ελέγχονται εδώ), πληρώθηκαν από τη χώρα μας τα χρήματα για τη μεταφορά τους στο εξωτερικό, αλλά και μηνιαία αποζημίωση για την αποθήκευσή τους.
Όπως προκύπτει από το πόρισμα, η έλλειψη επάρκειας των αρμόδιων υπηρεσιών και οργάνων να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και η αδυναμία τους να εναρμονιστούν εγκαίρως με τις ευρωπαϊκές οδηγίες για την ασφάλεια του αίματος και των παραγώγων του είναι η αιτία της δυσλειτουργίας του συστήματος παραγωγής λευκωματίνης από έλληνες αιμοδότες.

Κώφευε το υπουργείο
Από την τότε ηγεσία του υπουργείου Υγείας δεν έγινε καμία ουσιαστική προσπάθεια υλοποίησης του νόμου 3402/05 που προέβλεπε διοικητική δομή αιμοδοσίας απαρτιζόμενη από τρία επίπεδα, τα οποία είναι η αρμόδια αρχή (ΕΚΕΑ), τα κέντρα αίματος και οι νοσοκομειακές υπηρεσίες αιμοδοσίας. Το ΕΚΕΑ-ΕΚΠΠΑ δεν στηρίχθηκε οικονομικά, δεν στελεχώθηκε επαρκώς, δεν υποστηρίχθηκε στις αρμοδιότητες και κυρίως στις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει με τη συγκεκριμένη σύμβαση με τον φορέα CLB-Sanguin Ολλανδίας, με τον οποίο η χώρα μας έχει από το έτος 2001 συμβόλαιο για την κλασματοποίηση του πλάσματος από το αίμα που συλλέγεται στις αιμοδοσίες και την παραγωγή λευκωματίνης.
Σύμφωνα με το πόρισμα, αν είχαν τηρηθεί τα παραπάνω, οι απαιτούμενες μοριακές εξετάσεις θα γίνονταν νωρίτερα στο σύνολο των μονάδων αίματος και των παραγώγων του, η διαχείριση αίματος θα ήταν αποδοτικότερη, ποιοτικότερη και με μικρότερο κόστος. Επιπλέον, μια συμβατική υποχρέωση της χώρας μας, στην οποία δεν ανταποκρίθηκε ποτέ (2001-2008) ήταν η αποστολή από το ΕΚΠΠΑ συγκεκριμένης ποσότητας πλάσματος ετησίως στο ίδρυμα CLB. Τα τμήματα αιμοδοσιών της χώρας μας, με τα άπειρα προβλήματα και την αδυναμία ελέγχου, έστελναν στο ΕΚΠΠΑ πλάσμα που καταστρεφόταν σε ποσοστό 30%-50% ως ακατάλληλο για κλασματοποίηση. Αυτό πιθανόν δεν θα συνέβαινε αν λειτουργούσαν τα κέντρα αίματος. Ευτυχώς, το CLB δεν έθεσε σε ισχύ τη συμβατική μας υποχρέωση να πληρώνουμε για τη μειωμένη ποσότητα που αποστέλλαμε κάθε χρόνο ποσό 12,50 ευρώ για κάθε κιλό λιγότερο.
Τον Αύγουστο του 2006 το CLB ζήτησε με επιστολή του να ελέγχεται μοριακά το πλάσμα που θα στέλναμε εφεξής για πέντε ιούς, αλλιώς δεν θα το κλασματοποιούσαν. Επίσης, πρότεινε, αν η ελληνική πλευρά δεν μπορούσε, να ελέγχουν αυτοί το πλάσμα. Όπως προκύπτει από το πόρισμα, “οι υπεύθυνοι του ΕΚΠΠΑ-ΕΚΕΑ ζήτησαν επανειλημμένα από το υπουργείο Υγείας οδηγίες γραπτώς. Ωστόσο, δεν βρήκαμε ως επιτροπή, παρότι το ζητήσαμε, ούτε μία γραπτή εντολή ή οδηγία καθ’ όλο το διάστημα εκ μέρους της ηγεσίας, πολιτικής και διοικητικής, αλλά και του συνόλου των συναρμόδιων φορέων”.
Επίσης, διαπιστώθηκε ότι δεν ζητήθηκε από τη συμβουλευτική επιτροπή αιμοδοσίας να γνωμοδοτήσει για τα προβλήματα που εμφανίζονταν και για την επίλυση του θέματος, ενώ δεν δόθηκε βοήθεια στο ΕΚΠΠΑ-ΕΚΕΑ εγκαίρως και επαρκώς με χρήματα και ανθρώπινο δυναμικό. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι η κατάθεση του κύριου φακέλου πλάσματος στον ΕΟΦ για την έγκριση της κυκλοφορίας λευκωματίνης καθυστερούσε εξαιτίας της έλλειψης ειδικού προσωπικού και χρηματοδότησης. Επιπλέον, το υπουργείο Υγείας δεν φάνηκε να ελέγχει αν πραγματοποιούνταν από τις αρμόδιες αρχές αιμοδοσίας οι μοριακοί έλεγχοι για τους τρεις ιούς (HBV, HCV, HIV) σε όλες τις μονάδες πλάσματος που στέλναμε για κλασματοποίηση.

Αντιφατικές ενέργειες
Το πόρισμα αποκαλύπτει και αντιφατικές ενέργειες της διευθύντριας του Εθνικού Κέντρου Παρασκευής και Παραγώγων Αίματος (ΕΚΠΠΑ). Ειδικότερα, τον Αύγουστο του 2006 το CLB ζήτησε με επιστολή του να ελέγχεται μοριακά το πλάσμα που θα έστελνε η χώρα μας για πέντε ιούς (εκτός των HIV, HBV, HCV και των HAV και Parvo B19), αλλιώς δεν θα το κλασματοποιούσαν. Η διευθύντρια του ΕΚΠΠΑ (υπαγόμενο ήδη στο ΕΚΕΑ) ενημέρωσε επειγόντως τον τότε υπουργό Υγείας, αλλά δεν πήρε καμία έγγραφη απάντηση.
Στη συνέχεια, η διευθύντρια του ΕΚΠΠΑ και ο αντιπρόεδρος του δ.σ. του ΕΚΕΑ μετέβησαν στην έδρα του CLB και συζήτησαν με τους εκπροσώπους του. Μετά την επιστροφή τους, με νέο έγγραφό τους προς το υπουργείο Υγείας (5-2-2007) ζήτησαν εκ νέου τη διενέργεια των επιπλέον εξετάσεων.
Δύο εβδομάδες αργότερα (22 και 23 Φεβρουαρίου 2007 αντίστοιχα), με αλληλογραφία των ιδίων, ενημερώθηκε το υπουργείο Υγείας ότι το δ.σ του ΕΚΕΑ, μετά από εισήγηση της διευθύντριάς του, αποφάσισε ομόφωνα ότι δεν χρειάζονται οι μοριακές εξετάσεις για τους δύο επιπλέον ιούς HAV και Parvo B19. Η απόφαση αυτή, όμως, δεν προσκομίστηκε γραπτώς στην τριμελή επιτροπή που ερευνά την υπόθεση, ενώ η προφορική εξήγηση της διευθύντριας του ΕΚΕΑ δεν ήταν ικανοποιητική.
Σύμφωνα με το πόρισμα, η ίδια παρουσίασε από την προσωπική της ηλεκτρονική αλληλογραφία απάντηση σε σχετική ερώτησή της του κ. Teo Evers, executive director της International Plasma Fractionation Association, ο οποίος αναφέρει ότι ο έλεγχος για τον ιό Parvo B19 δεν είναι απαραίτητος στην κλασματοποίηση πλάσματος για την παραγωγή λευκωματίνης (έγγραφο 6-10-06). Αυτό, όμως, έρχεται σε αντίθεση με τη γνωμάτευση της επιστημονικής επιτροπής του ΕΚΕΑ (19 Απριλίου 2010) που ομόφωνα αποφαίνεται ότι ήταν απαραίτητος ο έλεγχος των δύο επιπλέον ιών στην κλασματοποίηση πλάσματος για την παραγωγή λευκωματίνης για την αποφυγή πιθανότητας μετάδοσης λοίμωξης.
Επίσης, στο πόρισμα επισημαίνεται ότι για να εισαχθεί λευκωματίνη, πρέπει να εκδοθεί σχετική άδεια εισαγωγής και κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ, κατόπιν καταθέσεως πλήρους φακέλου πλάσματος, με τις προδιαγραφές της κείμενης νομοθεσίας. Αυτό έγινε κατορθωτό από το ΕΚΠΠΑ-ΕΚΕΑ μόνο τις χρονιές που απελευθερώθηκε η λευκωματίνη (2003, 2005 και 2008). Ωστόσο, στο υπ’ αρ. 23848/15-04-2010 απαντητικό έγγραφο του ΕΟΦ σε σχετικά ερωτήματα που τέθηκαν από την τριμελή επιτροπή δεν υπάρχουν αναλυτικά στοιχεία για τις εγκρίσεις εισαγωγής, ενώ ούτε ο ΕΟΦ, όλο αυτό το χρονικό διάστημα που διαπίστωνε δυσχέρεια και καθυστερήσεις στη διακίνηση τόσο της πρώτης ύλης όσο και του τελικού προϊόντος, ενημέρωσε ποτέ το υπουργείο Υγείας.

ΠΗΓΗ: www.ksipnistere.blogspot.com