Pages - Menu

Pages

12.7.10

Περί δημοσκοπήσεων

Οι δημοσκόποι αποτελούν σήμερα το συμπλήρωμα των ΜΜΕ, για την παραπλάνηση των πολιτών. Ισχυρίζονται ότι καταγράφουν την θέληση των πολιτών για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που γίνονται. Η αξιοπιστία λένε οι δημοσκόποι, αποτελεί γι’ αυτούς επιδίωξη και.......
φυσικά ένα αξιόπιστο αποτέλεσμα τους κατοχυρώνει στην συνείδηση των πολιτών και τους προσφέρει δυνατότητες να αναλαμβάνουν περαιτέρω δημοσκοπήσεις.
Να θυμηθούμε την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων των τελευταίων εκλογών!!!
Η διεξαγωγή μιας δημοσκόπησης είναι επιστημονική όταν δεν προδιαθέτει τον δημοσκοπούμενο να απαντήσει σύμφωνα με την θέληση όποιου έχει παραγγείλει την δημοσκόπηση πχ αν ρωτάς ποιόν από τους δύο προτιμάτε ενώ υπάρχει και τρίτος το αποτέλεσμα θα είναι πιθανόν αρεστό σ’ όποιον παράγγειλε αλλά θα απέχει απ’ την αλήθεια.
Τα επιστημονικά ερωτηματολόγια είναι γνωστά στους δημοσκόπους, χρησιμοποιούνται όμως μόνο όταν ο παραγγέλων ζητάει κρυφή δημοσκόπηση για προσωπική του χρήση.
Ο επηρεασμός της κοινής γνώμης είναι λάθος να νομίζουμε ότι είναι μεγάλος, το μόνο που καταφέρνει μια παραποιημένη δημοσκόπηση είναι ή να καθυστερήσει για λίγο κάτι ή να περιορίσει λίγο κάποια διαφορά.
Αν δεχτούμε ότι τα ΜΜΕ και οι δημοσκοπήσεις επηρεάζουν την τελική γνώμη των πολιτών σε μεγάλο βαθμό τότε η αλλαγή κόμματων στην εξουσία θα συνέβαινε κάθε εκατό χρόνια.
Τα όσα δημοσιεύονται στον τύπο, στα κανάλια και οι δημοσκοπήσεις δεν επηρεάζουν σχεδόν καθόλου, απλώς ακολουθώντας το ρεύμα τάσσονται υπέρ του επερχόμενου νικητή και μας δίνουν την εντύπωση πως τάχα επέβαλαν τον εκλεκτό τους. Η αλήθεια δεν μπορεί να παραποιηθεί σε δημοκρατικά καθεστώτα όπου υπάρχει ελεύθερη πληροφόρηση και πλουραλισμός.
Οι συνηθισμένες γκρίνιες των «μικρών» κυρίως κομμάτων αποτελούν προσπάθεια δικαιολόγησης της αδυναμίας τους να επηρεάσουν το εκλογικό σώμα.
Όσο και αν σήμερα οι δημοσκοπήσεις δίνουν 43% στο ΠΑΣΟΚ ας γίνουν εκλογές και θα δούμε «πόσα απίδια πιάνει ο σάκος».
Οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ και των δημοσκοπικών εταιριών τεχνηέντως διαδίδουν ότι έχουν δυνατότητα επηρεασμού της κοινής γνώμης. Κερδίζουν σίγουρα και χρήματα και μερίδιο εξουσίας από τους πολιτικάντηδες που τους προσκυνάνε. Το 2004 τα περισσότερα ΜΜΕ ήταν εχθρικά προς τον «κουρασμένο» και «μουγκό» κι’ όμως κέρδισε τις εκλογές κάνοντας περίπατο. Οι δημοσκοπήσεις τότε μας είχαν τρελάνει με τον καταλληλότερο, τον «πολύ πετυχημένο».
Όταν η τσέπη αδειάζει και η πείνα με την ανέχεια έρχονται είναι τόσο ισχυροί σύμβουλοι που μπροστά τους ωχριούν και τα ΜΜΕ και οι παραγγελιοδέκτες δημοσκόποι.

ΠΗΓΗ: www.ksipnistere.blogspot.com